Har vi noget Kongeboa, Noget Gul Anaconda, og så noget jeg ikke kender til i et møg beskidt alt for lille terrarie
Dato og tid er 4. sep 2010, 00:03
![]() |
Redaktører: Ricky Jørgensen, Simon Bomholt, AllanRiis

Leukistic skrev:Damn...
3 forskellige arter i samme terrarie??!!!
hvad dælen går der galt??
det da for dårligt....

exotisk skrev:da jeg solgte den til dem havde den et tarrie på den størrelse for sig selv og det var lidt pænere ellers havde jeg heller aldrig gjort det...
exotisk skrev:det er min gamle rottesnog der er i det terarrie og min bror har lige købt anakondaen :p

Da de så skiftede ejere, håbede jeg på at jeg kunne få dem overtalt til at
give mig nogle financer, til at lave terrarierne bedre for dyrene, og give
dem ordentlige forhold med nye vand/madskåle, skjul og lignende, men
fik beskeden at ikke på nuværende tidspunkt ville lave noget om...

Ricky Jørgensen skrev:Jeg syntes det er noget forbandet svineri.
Ikke så meget at terrarierne ligner lort og at de ikke har set en gang rude rens i årtier men at man holder dyrene sammen på den måde det er vederstyggeligt.
Skildpadder sammen med leguaner og miskmask af slangearter i samme terrarie....det er der ingen undskyldninger for og pladsmangel er nok den dårligste af dem alle.
Hvis man ønsker at gøre noget ved sådanne forhold så skal man kontakte kredsdyrlægen i det pågældende område....det hjælper sjældendt at kontakte dyrenes beskyttelse, de har jo reelt slet ingen erfaring med hold af krybdyr og slanger.
Ud over dyrenes trivsel og sundhed så er det også forkasteligt at man som dyrehandler overhovedet vil være bekendt at ødelægge forretninger for andre...
Det er efterhånden en smule svært at sælge dyr i en dyrehandel når alle dyrehandlere skæres over en kam...det er ikke uforståligt at folk bliver kede af det og sure når man tit bliver konfronteret med billeder som i denne tråd...¨
Jeg bliver ofte spurgt om arter jeg ikke selv har tilsalg....hvor man skal gå hen og finde dem.....jeg kan ikke anbefale folk en eneste dyrehandel i hele landet....der er ingen af dem jeg har været i som nærmer sig den kvalitet i dyr og service som jeg mener man bør sælge og give som dyrehandler.
Så jeg kan kun anbefale at man køber sine dyr privat og boykotter dyrehandlere..
Ellers skal man i hvertfald udvælge sine dyrehandlere med stor omhu.

Kielskov skrev:Det er sådan at de seneste måneder har der været bestilt hen helt ny terrarie afdeling men leverendøreh har udskudt og udskudt, jeg er sikker på det nye nok skal blive rigtig godt, og er da ikke itvivl om at de også i maxizoo ved at pæne tarrarier sælger mere.
Derudover så er der jo personalet, er da heller ikke itvivl om at de kender til problemet, men som jeg skrev før så er de terrarier blevet udskudt flere gange (Ja og jeg er også træt af det for jeg skal overtage de gamle til mit hold) Det siges at i Januar kommer de hjem...
Dernæst så er der det med arterne, jeg vil våge den påstand at ikke mange dyrhandlere har plasen til at have et stort udvalg af dyr på samme tid som de har plads til at holde dem 1 art pr terrarie. ikke sagt at det er helt fint, men slå nu koldt vand i blodet og tage for F**** da en snak med dem derude ok ikke pisk stemningen op her

exotisk skrev:der vil jeg altså også lige forsvare dem, jeg kender Rene(terarrie afdelings leder) privat og han går meget op i det, og jeg sagde sidst jeg var der oppe (sidste weekend) at de skulle have 2 skul som minimum og hva gjorde rene han satte straks flere skjul ind til dem! og ja det er ligesom ikke underligt at man ikke kan sætte et skjul ind som kan rumme en anaokda på 230cm og en kongeboa på 2m og en rottesnog på 180cm det er sQ da snart et badekar de skal sætte ind,
men også kritik til dem, den guneya de har er helt udtøret og nu kommer anakondaen væk der fra imorgen eller onsdag, altså skal de abselut holde flere arter pr terrarie så sæt dog forhelved nogen sammen som kræver samme terarrie krav, og det med at de griner folk op i hovedet har jeg ALDRIG prøvet ALDRIG for hvis man ikke lytter til kunderne som ekspedient så kan man ligeså godt sige op, ved jeg da vi selv ejer tøjbutikker og har abejedet i dyreforetninger selv i Viborg på ekvator(bonnie dyrecenter) og Plantorama hvor imod skal i kritisere en forhandler så kast jer over plantorama! der er ALDRIG vand i dyrenes vandskåle og maden er rødden foderdyrene er så godt som døde (fårkyllinger, melorme og kakelakker).
Og som afdelingsleder er det ikke kun dig har noget at skulle have sagt!
det er ikke altid lige let og de syntes sQ da heller ikke det er sjovt at vi render og kritisere dem for det er ikke altid deres skyld det er ikke dem der ejer foretningen så gå til foretnings bestyren og snak med ham for med alm medarbejdere kan INTET gøre!
Tilbage til Generel debat om krybdyr og slanger
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster