Dato og tid er 4. sep 2010, 00:03

Hvad siger i til den slangeholdning her venner?

Generel debat omkring vores spændende hobby.

Redaktører: Ricky Jørgensen, Simon Bomholt, AllanRiis

Hvad siger i til den slangeholdning her venner?

Indlægaf Rustkongen skrevet 16. dec 2007, 20:26

Snuppede lige et pic ude i Maxi Zoo i Aalborg i dag da jeg lige var forbi og se deres nye store akvarie... Hvad synes i? :gib:

Billede
Billede

Har vi noget Kongeboa, Noget Gul Anaconda, og så noget jeg ikke kender til i et møg beskidt alt for lille terrarie :roll: Ikke ligefrem smådyr...
Rustkongen

Geografisk sted: 9220, Aalborg

Indlægaf mos-eisley skrevet 16. dec 2007, 20:41

Det var slemt da det hed Calles: - idag under Maxi Zoo er det bare meget værre - generelt er deres terrarier meget beskidte; vandskålene helt grønne af alger eller lignende - og man kan næsten ikke se gennem glassene. Der er ingen tvivl om at dyrerne ryger ind/ud uden den mindste hensyntagen til rengøring eller hvad der var deri før.

Udover dette er betjeningen extrem langsom ( jeg venter ofte 10 minutter på første betjening), usikker (det med numre på foderdyr og læse dem korrekt ved kassen kikser jævnligt)...

Trist...
hilsen

normann.p.nielsen
Brugeravatar
mos-eisley

Geografisk sted: Klarup v/Aalborg
Navn: Normann P. Nielsen

Indlægaf simon christensen skrevet 16. dec 2007, 20:52

Det er ingen ting, jeg har set det der var meget værre....feks. i ZZ 8-10 slanger i et 250L terrarie uden skyggen af vand og skjul.
Og det var ikke kun i det en terrarie, alle deres krybdyr gik unden vand. Ikke nok med det, så kunne man se at flere a' slangerne havde et hav a' små gæster (blodmider)

Sådan holder mange dyrehandler deres dyr, desværre. Der er ikke kun krybdyr der for den behandling, det er alle dyr.
For mange dyrehandler handler det mere om profit end om dyreetik. Jo flere dyr i hvert bur, jo flere dyr er der at sælge.
Der er desværre også mange dyrehandler der giver en helt forkert vejledning i pasning og pleje af de dyr de sælger.
Hvis jeg kan, holder jeg mig til at handle dyr hos private. Ikke sagt at man ikke kan få en dårlig vejledning hos en privat…

Hilsen
Simon.
Brugeravatar
simon christensen

Geografisk sted: Kbh.
Navn: Simon Christensen

Indlægaf Leukistic skrevet 16. dec 2007, 20:54

Damn...

3 forskellige arter i samme terrarie??!!!

hvad dælen går der galt??

det da for dårligt....

Computeren spasser af!!!
Sidst rettet af Leukistic 16. dec 2007, 20:59, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Leukistic

Geografisk sted: Aalborg
Navn: J.Svenn
Er du en spambot ?: Nej

Indlægaf simon christensen skrevet 16. dec 2007, 20:56

Leukistic skrev:Damn...

3 forskellige arter i samme terrarie??!!!

hvad dælen går der galt??

det da for dårligt....

Jeg forstod den godt første gang :D
Brugeravatar
simon christensen

Geografisk sted: Kbh.
Navn: Simon Christensen

Indlægaf Namilla skrevet 16. dec 2007, 21:01

Ja...desværre tror jeg ikke man kan gøre andet, end at finde et andet sted at lægge sine kroner...nu findes der heldigvis flere andre dyrhandlere i samme område, hvor dyrene går meget mere fornuftigt...
Jeg sætter ikke mine fødder der længere... Sidste gang jeg var der, gik der 10-15 små skilpadder (russere, grækere og stjerneskildpadder tror jeg) sammen, de havde ikke mere vand, og deres mad var noget snask...jeg påpegede dette, men blev grinet op i ansigtet og fik at vide at de havde fået mad den dag, og at det kom til at se sådan ud, i løbet af en time... hmm...jeg har haft masser af skildpadder, og aldrig har mine dyrs foder da set sådan ud!
Med Venlig Hilsen
Nadja C. Nielsen
Brugeravatar
Namilla

Navn: Nadja Nielsen

Indlægaf Leukistic skrevet 16. dec 2007, 21:07

Den Forhandler kunne godt bruge et hjælpende hånd... virkelig..

det der er fuldstændig uacceptabelt... efter min mening...
Brugeravatar
Leukistic

Hej

Indlægaf Brian Snakehouse skrevet 16. dec 2007, 21:21

Det gør helt ondt at se sådan noget. Det burde lukkes i mine øjne..

Det er bare for meget
Brugeravatar
Brian Snakehouse

Geografisk sted: Kolding
Navn: Brian

Indlægaf Anders.B.Christensen skrevet 16. dec 2007, 21:23

Det er ikke første gang det sker , og når det bliver påpeget gør de nogen gange noget ved det, men så heller ikk mere.. og desværre ik mere end nødvendigt sørgeligt, at man kan skide så meget på sine dyr.
Mvh Anders.B.Christensen
Brugeravatar
Anders.B.Christensen

Geografisk sted: Hjørring / Nordjylland
Navn: Anders

Indlægaf Prinsessen skrevet 17. dec 2007, 00:25

Ja det er frygteligt, det har engang været en oki dyrehandel men siden de blev overtaget af maxi zoo blev det værre fra dag til dag.. ikke kun i krybdyr afdelingen men også i de andre... vi handler der ikke længere, de skal satme først ha' styr på deres ting før jeg smider mine penge i deres kasse
Mvh.
Joann Bender
Prinsessen

Navn: Joann Bender

Indlægaf Snakes'nMore skrevet 17. dec 2007, 00:42

Kan man ikke melde det til dyreværnet, der så kan komme på uanmeldt besøg? Det kan da ikke være rigtigt at dyrene bare må "finde" sig i at leve under så dårlige forhold??

Men ja, ZZ har desværre så dårlige forhold - en så vidt jeg husker virkelig stor kb i et 250 L terrarie og 5 unger på 50-60 cm i et måske 50 L terrarie. Vi var begyndere da og købte en lille kb, som så viste sig at have både blodmider og andet. Trist....rigtig trist :(
Mvh Christina

* 1.0 Kongeboa sælges. Byd!
Brugeravatar
Snakes'nMore

Geografisk sted: Østsjælland
Navn: Christina

Indlægaf Neo_Kash skrevet 17. dec 2007, 01:35

Jeg arbejdede et års tid som frivillig, en gang om ugen derude, men var
da det hed Calles Dyrerige...
Dengang var det også slemt til tider, når jeg kom på arbejde, men
desværre var der ofte modvillighed til at lytte til mine råd... :?
Tit gjorde jeg som det passede mig, med hensyn til hvor dyrene skulle
være, og indretning, men kom tit tilbage ugen efter, til at de alligevel
havde sat en skildpaddeunge ind til de grønne leguaner og flere
forskellige arter af slanger gik sammen, og at der var fjernet skjul så
kunderne bedre kunne se dyrene... :evil:

Da de så skiftede ejere, håbede jeg på at jeg kunne få dem overtalt til at
give mig nogle financer, til at lave terrarierne bedre for dyrene, og give
dem ordentlige forhold med nye vand/madskåle, skjul og lignende, men
fik beskeden at ikke på nuværende tidspunkt ville lave noget om...
Jeg sagde op på stedet, og siden at både Martin, som var ansvarlig for
afdelingen, og jeg stoppede derude, er det betydeligt gået ned ad bakke...

Jeg var for nylig derude, og så det samme som billedet viser, men jeg
blev også mødt med et fjoget smil da jeg påtalte det...
Hvad billederne der ikke viser, er at de også har/havde vandagamer med
sår i munden, som tydeligt var dehydreret, og at de har store grønne
leguaner, i terrarier de knapt nok kan bevæge sig i...
Jeg håbede at de ville følge de råd jeg gav, da jeg var derude, for jeg
kender et par af dem der står for den del af butikken, men billederne
viser tydeligt at intet er forbedret...

Det er super synd for dyrene at de går i de forhold, og jeg overvejer
meget seriøst at melde dem, men ved ikke hvem jeg skal melde det til... :(
Mvh. Kasper
Brugeravatar
Neo_Kash

Geografisk sted: Aalborg SV (Skalborg)
Navn: Kasper Nielsen

Indlægaf MoNgKuKu skrevet 17. dec 2007, 01:48

Det er fanme for galt.... den skulle seriøst lukkes omgående, jeg har
heldigvis aldig været der, og det kommer jeg da bestemt heller ikke
til med de billeder og historier man høre om stedet. :shock:
Med venlig hilsen
Morten Jørgensen
Brugeravatar
MoNgKuKu

Geografisk sted: København S
Navn: Morten Jørgensen

,.

Indlægaf exotisk skrevet 17. dec 2007, 02:58

det er min gamle rottesnog der er i det terarrie og min bror har lige købt anakondaen :p
exotisk

Geografisk sted: 9600 aars
Navn: Morten aagaard

Indlægaf MoNgKuKu skrevet 17. dec 2007, 03:15

hvordan kan du give din gamle snog til sådan en butik :?
jeg ville HADE at se mine gamle slanger under de forhold :evil:
Med venlig hilsen
Morten Jørgensen
Brugeravatar
MoNgKuKu

Geografisk sted: København S
Navn: Morten Jørgensen

,.

Indlægaf exotisk skrevet 17. dec 2007, 03:18

da jeg solgte den til dem havde den et tarrie på den størrelse for sig selv og det var lidt pænere ellers havde jeg heller aldrig gjort det...
exotisk

Re: ,.

Indlægaf SHORTY-82 skrevet 17. dec 2007, 09:17

exotisk skrev:da jeg solgte den til dem havde den et tarrie på den størrelse for sig selv og det var lidt pænere ellers havde jeg heller aldrig gjort det...

Men alt andet lignede L...! Og så regnede du med at den ville beholde et fint terrarie? :roll: Men okay hver sin lyst.

Nogen gange undres man meget for folkene i mange af butikkerne er sku fornuftige nok og holder tit deres dyr på hjemmefronten perfekt... Er det virkelig fordi det "bare" er et arbejde eller hvad sker der?
Mvh. Daniel K. Andersen
SHORTY-82

Geografisk sted: KBH
Navn: Daniel K Andersen

Indlægaf Wedderkopp skrevet 17. dec 2007, 09:31

De kan sagtens meldes til dyrenes beskyttelse.. Har jeg gjort med en dyrehandler her fra mit område.. De er bare at ringe og forklare hvordan det står til og evt tage billed bevis på dyrenes tilstand og forhold..
Jeg mener at den form for behandling af dyr er noget svineri.. Havde selv ringet for længe siden!!! :evil:

Hallo man få så ringet!!!!!!!
Profilen er ikke længere i brug!!
Wedderkopp

Indlægaf Namilla skrevet 17. dec 2007, 12:48

exotisk skrev:det er min gamle rottesnog der er i det terarrie og min bror har lige købt anakondaen :p

Problemet er bare, at måske er lige den slange (anacondaen) blevet reddet, men der kommer bare to nye slanger ind på dens plads... man redder ikke dyrene ved at købe dem fordi man synes det er synd...
Jeg kan så i øvrigt også fortælle, at jeg har søgt arbejde derude (da de lige havde skiftet navn, og det hele stadig så forholdsvist fornuftigt ud), jeg fik jobbet, men da jeg ikke kunne starte dagen efter, fik jeg en meget ubehagelig mail om, at så havde jeg ikke fået jobbet alligevel... sådan ansætter man ikke folk...
Så det bedste man kan gøre, er at købe ALT et andet sted (det hjælper jo ikke noget, hvis man stadig køber foder og udstyr derude)...
Jeg har slet ikke lyst til at kigge derud, for jeg får det så dårligt af at se på deres dyr... (og det gælder også deres pattedyr!)
Med Venlig Hilsen
Nadja C. Nielsen
Brugeravatar
Namilla

Indlægaf Leukistic skrevet 17. dec 2007, 13:22

Det ihvertfald ikke der jeg skal søge min praktik plads om et år...

det virkelig trist...

trist at høre om alle de åndssvage ting der faktisk forgår i noget dyrehandlere....

:shock:
Brugeravatar
Leukistic

Indlægaf Kielskov skrevet 17. dec 2007, 13:36

Da de så skiftede ejere, håbede jeg på at jeg kunne få dem overtalt til at
give mig nogle financer, til at lave terrarierne bedre for dyrene, og give
dem ordentlige forhold med nye vand/madskåle, skjul og lignende, men
fik beskeden at ikke på nuværende tidspunkt ville lave noget om...

Det er sådan at de seneste måneder har der været bestilt hen helt ny terrarie afdeling men leverendøreh har udskudt og udskudt, jeg er sikker på det nye nok skal blive rigtig godt, og er da ikke itvivl om at de også i maxizoo ved at pæne tarrarier sælger mere.
Derudover så er der jo personalet, er da heller ikke itvivl om at de kender til problemet, men som jeg skrev før så er de terrarier blevet udskudt flere gange (Ja og jeg er også træt af det for jeg skal overtage de gamle til mit hold) Det siges at i Januar kommer de hjem...

Dernæst så er der det med arterne, jeg vil våge den påstand at ikke mange dyrhandlere har plasen til at have et stort udvalg af dyr på samme tid som de har plads til at holde dem 1 art pr terrarie. ikke sagt at det er helt fint, men slå nu koldt vand i blodet og tage for F**** da en snak med dem derude ok ikke pisk stemningen op her
Morten Kielskov
Kielskov

Navn: Morten

Indlægaf DCA skrevet 17. dec 2007, 13:43

Vil give Kielskov helt ret her.
Hvorfor har folk så travlt med at fortælle alle hvor gode de er til at opdage fejl og mangler i dyrehandler.
Tag en snak med dem, ellers så ring til de myndigheder der har brug for at høre det.

Syns det er fint at se sådanne billeder, men syns det er forkert at man kun får en halv historie, og man så dømmer dem ud fra det.
Hvis ikke Kielskov havde kommet med sin viden ville Maxizoo have set pænt grimme ud. Ikke fordi jeg syns det er i orden at smide de 3 slanger sammen, men syns det ville have pyntet en del hvis jeg havde vist det andet også.
MvH. Daniel Andersen
Brugeravatar
DCA

Geografisk sted: 6640, Lunderskov

Indlægaf Ricky Jørgensen skrevet 17. dec 2007, 14:57

Jeg syntes det er noget forbandet svineri.

Ikke så meget at terrarierne ligner lort og at de ikke har set en gang rude rens i årtier men at man holder dyrene sammen på den måde det er vederstyggeligt.
Skildpadder sammen med leguaner og miskmask af slangearter i samme terrarie....det er der ingen undskyldninger for og pladsmangel er nok den dårligste af dem alle.
Hvis man ønsker at gøre noget ved sådanne forhold så skal man kontakte kredsdyrlægen i det pågældende område....det hjælper sjældendt at kontakte dyrenes beskyttelse, de har jo reelt slet ingen erfaring med hold af krybdyr og slanger.

Ud over dyrenes trivsel og sundhed så er det også forkasteligt at man som dyrehandler overhovedet vil være bekendt at ødelægge forretninger for andre...

Det er efterhånden en smule svært at sælge dyr i en dyrehandel når alle dyrehandlere skæres over en kam...det er ikke uforståligt at folk bliver kede af det og sure når man tit bliver konfronteret med billeder som i denne tråd...¨

Jeg bliver ofte spurgt om arter jeg ikke selv har tilsalg....hvor man skal gå hen og finde dem.....jeg kan ikke anbefale folk en eneste dyrehandel i hele landet....der er ingen af dem jeg har været i som nærmer sig den kvalitet i dyr og service som jeg mener man bør sælge og give som dyrehandler.

Så jeg kan kun anbefale at man køber sine dyr privat og boykotter dyrehandlere..
Ellers skal man i hvertfald udvælge sine dyrehandlere med stor omhu.
Brugeravatar
Ricky Jørgensen
Forum Chief

Geografisk sted: Kbh
Navn: Ricky Jørgensen

Indlægaf Wedderkopp skrevet 17. dec 2007, 16:09

Ricky Jørgensen skrev:Jeg syntes det er noget forbandet svineri.

Ikke så meget at terrarierne ligner lort og at de ikke har set en gang rude rens i årtier men at man holder dyrene sammen på den måde det er vederstyggeligt.
Skildpadder sammen med leguaner og miskmask af slangearter i samme terrarie....det er der ingen undskyldninger for og pladsmangel er nok den dårligste af dem alle.
Hvis man ønsker at gøre noget ved sådanne forhold så skal man kontakte kredsdyrlægen i det pågældende område....det hjælper sjældendt at kontakte dyrenes beskyttelse, de har jo reelt slet ingen erfaring med hold af krybdyr og slanger.

Ud over dyrenes trivsel og sundhed så er det også forkasteligt at man som dyrehandler overhovedet vil være bekendt at ødelægge forretninger for andre...

Det er efterhånden en smule svært at sælge dyr i en dyrehandel når alle dyrehandlere skæres over en kam...det er ikke uforståligt at folk bliver kede af det og sure når man tit bliver konfronteret med billeder som i denne tråd...¨

Jeg bliver ofte spurgt om arter jeg ikke selv har tilsalg....hvor man skal gå hen og finde dem.....jeg kan ikke anbefale folk en eneste dyrehandel i hele landet....der er ingen af dem jeg har været i som nærmer sig den kvalitet i dyr og service som jeg mener man bør sælge og give som dyrehandler.

Så jeg kan kun anbefale at man køber sine dyr privat og boykotter dyrehandlere..
Ellers skal man i hvertfald udvælge sine dyrehandlere med stor omhu.

Dyrenes beskytelse kan henvise til kredsdyrlægen... Det gjorde de i mit tilfælde..
Profilen er ikke længere i brug!!
Wedderkopp

Indlægaf Namilla skrevet 17. dec 2007, 18:07

Jeg synes ikke, at mangel på nye terrarier er en undskyldning... De kan lade være med at tage så mange slanger ind... eller holde dem i boks, indti de får styr på deres terrarier...For det første er der med garanti kommet flere dyr hjem, siden de fandt ud af, at de ikke fik deres nye terrarier, for det andet kunne de sige nej, når folk vil sælge dyr derud til...
nej, det er da ikke optimalt når kunderne skal se dyrene at de bliver holdt i boks, men det ville signalere en noget mere ansvarlig holdning til dyrene... det er jo heller ikke nemt for folk at forstå, at man ikke kan putte skildpadder, laguaner og slanger i samme terrarium, når de ser dyrhandlere gøre det...
Med Venlig Hilsen
Nadja C. Nielsen
Brugeravatar
Namilla

Indlægaf Neo_Kash skrevet 17. dec 2007, 19:08

Kielskov skrev:Det er sådan at de seneste måneder har der været bestilt hen helt ny terrarie afdeling men leverendøreh har udskudt og udskudt, jeg er sikker på det nye nok skal blive rigtig godt, og er da ikke itvivl om at de også i maxizoo ved at pæne tarrarier sælger mere.
Derudover så er der jo personalet, er da heller ikke itvivl om at de kender til problemet, men som jeg skrev før så er de terrarier blevet udskudt flere gange (Ja og jeg er også træt af det for jeg skal overtage de gamle til mit hold) Det siges at i Januar kommer de hjem...

Dernæst så er der det med arterne, jeg vil våge den påstand at ikke mange dyrhandlere har plasen til at have et stort udvalg af dyr på samme tid som de har plads til at holde dem 1 art pr terrarie. ikke sagt at det er helt fint, men slå nu koldt vand i blodet og tage for F**** da en snak med dem derude ok ikke pisk stemningen op her

Det er på ingen måde en undskyldning at de nye terrarier ikke er
kommet... Som andre har sagt, så kunne de have taget et mindre antal
dyr ind...
Hvis du læser mit indlæg igen, så kan du se at jeg har forsøgt at snakke
med dem, jeg har givet dem råd, både da jeg arbejdede der, men også
da jeg var derude sidst.

Det at der mangler skjul og at forskellige arter går sammen, er der bare
ikke nogen form for undskyldning der dækker. De forskellige dyrs
bakterieflora, og eventuelle uopdagede sygdomme, kan smitte og i
hverste fald være dødelig for dyrene.

Det koster kun et x antal kroner at shine de terrarier de har pt. op. Det
behøver jo ikke at være ExoTerra vand og madskåle. De billige de har til
gnavere koster dem måske 5-7 kroner i indkøb. De har masser af
korkbark som de kan smide ind til skjul, og at skifte bundlaget koster
heller ikke en bondegård.

Et hvert forsøg på at undskylde dem er spildt medfølelse i mine øjne...
Mvh. Kasper
Brugeravatar
Neo_Kash

Geografisk sted: Aalborg SV (Skalborg)
Navn: Kasper Nielsen

,.

Indlægaf exotisk skrevet 17. dec 2007, 19:35

der vil jeg altså også lige forsvare dem, jeg kender Rene(terarrie afdelings leder) privat og han går meget op i det, og jeg sagde sidst jeg var der oppe (sidste weekend) at de skulle have 2 skul som minimum og hva gjorde rene han satte straks flere skjul ind til dem! og ja det er ligesom ikke underligt at man ikke kan sætte et skjul ind som kan rumme en anaokda på 230cm og en kongeboa på 2m og en rottesnog på 180cm det er sQ da snart et badekar de skal sætte ind,
men også kritik til dem, den guneya de har er helt udtøret og nu kommer anakondaen væk der fra imorgen eller onsdag, altså skal de abselut holde flere arter pr terrarie så sæt dog forhelved nogen sammen som kræver samme terarrie krav, og det med at de griner folk op i hovedet har jeg ALDRIG prøvet ALDRIG for hvis man ikke lytter til kunderne som ekspedient så kan man ligeså godt sige op, ved jeg da vi selv ejer tøjbutikker og har abejedet i dyreforetninger selv i Viborg på ekvator(bonnie dyrecenter) og Plantorama hvor imod skal i kritisere en forhandler så kast jer over plantorama! der er ALDRIG vand i dyrenes vandskåle og maden er rødden foderdyrene er så godt som døde (fårkyllinger, melorme og kakelakker).

Og som afdelingsleder er det ikke kun dig har noget at skulle have sagt!
det er ikke altid lige let og de syntes sQ da heller ikke det er sjovt at vi render og kritisere dem for det er ikke altid deres skyld det er ikke dem der ejer foretningen så gå til foretnings bestyren og snak med ham for med alm medarbejdere kan INTET gøre!
exotisk

Indlægaf kim johansen skrevet 17. dec 2007, 20:36

der er ingen undskyldning overhovedet.
arbejde er min hobby
kim johansen

Indlægaf Lost-soul skrevet 17. dec 2007, 20:44

Butikken er under al kritik.... Og det har den været MEGET længe... selv da det var Calles lignede det hele lort (omend det er blevet værre nu). Det har aldrig været et sted man bør købe dyr.

Og der er INGEN undskyldning overhovedet. INGEN.

Men bortset fra det, så er de andre dyrehandlere i det område ikke meget bedre, dog kan de i det mindste finde ud ikke at have flere dyr end de har plads til.
Mvh.
Thomas H
Brugeravatar
Lost-soul

Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Navn: Thomas H

Indlægaf Rustkongen skrevet 17. dec 2007, 20:47

exotisk skrev:der vil jeg altså også lige forsvare dem, jeg kender Rene(terarrie afdelings leder) privat og han går meget op i det, og jeg sagde sidst jeg var der oppe (sidste weekend) at de skulle have 2 skul som minimum og hva gjorde rene han satte straks flere skjul ind til dem! og ja det er ligesom ikke underligt at man ikke kan sætte et skjul ind som kan rumme en anaokda på 230cm og en kongeboa på 2m og en rottesnog på 180cm det er sQ da snart et badekar de skal sætte ind,
men også kritik til dem, den guneya de har er helt udtøret og nu kommer anakondaen væk der fra imorgen eller onsdag, altså skal de abselut holde flere arter pr terrarie så sæt dog forhelved nogen sammen som kræver samme terarrie krav, og det med at de griner folk op i hovedet har jeg ALDRIG prøvet ALDRIG for hvis man ikke lytter til kunderne som ekspedient så kan man ligeså godt sige op, ved jeg da vi selv ejer tøjbutikker og har abejedet i dyreforetninger selv i Viborg på ekvator(bonnie dyrecenter) og Plantorama hvor imod skal i kritisere en forhandler så kast jer over plantorama! der er ALDRIG vand i dyrenes vandskåle og maden er rødden foderdyrene er så godt som døde (fårkyllinger, melorme og kakelakker).

Og som afdelingsleder er det ikke kun dig har noget at skulle have sagt!
det er ikke altid lige let og de syntes sQ da heller ikke det er sjovt at vi render og kritisere dem for det er ikke altid deres skyld det er ikke dem der ejer foretningen så gå til foretnings bestyren og snak med ham for med alm medarbejdere kan INTET gøre!

FORSVARE HVEM??? Terrariet jeg har fotograferet er for lille til hver af de enkelte slager ALENE!!! Skjul eller ej! Og i guder som bundlaget og den udtørrede vandskål så ud!!
Hvis han gik bare det mindste op i det så var der gjort noget ved det!

I øvrigt kommer jeg i Plantorama Aalborg ugentligt... Intet at udsætte på det... Flotte terrarier og friskt foder ved dem som spiser grønt... Har set mider derude en enkelt gang og sagde det til dem og fik en snak om at de havde dem og der blev gjort noget ved det

Bonnie's er heller ikke værst men heller ej bedst men de har hvad de skal bruge de par gange jeg været der og ser ikke ud til at lide nogen overlast overhovedet...

Jeg kommer jævnligt ved de dyrehandlere vi har i Aalborg og der er da INTET der kan sammenlignes med Zoo Zity... ABSOLUT INTET!!!! Jeg ville ikke engang have et terrarie stående med så meget kalk på om så der slet ingen dyr var i det! Terrarierne var direkte MØG Ulækre!!
Rustkongen

Geografisk sted: 9220, Aalborg

Næste

Tilbage til Generel debat om krybdyr og slanger