Dato og tid er 3. sep 2010, 23:57

Breeders Expo messen

Generel debat omkring vores spændende hobby.

Redaktører: Ricky Jørgensen, Simon Bomholt, AllanRiis

Breeders Expo messen

Indlægaf Ricky Jørgensen skrevet 12. apr 2008, 13:43

Hvem var dernede og hvordan var messen ? billeder evt ?
Brugeravatar
Ricky Jørgensen
Forum Chief

Geografisk sted: Kbh
Navn: Ricky Jørgensen
Er du en spambot ?: Nej

Indlægaf exanthematicus skrevet 12. apr 2008, 13:51

jeg glæder mig også til at få nogle tilbagemeldinger...

vil gerne høre hvordan udvalget var, samt om det hovedsagligt var morpher eller om der også var en masse spændende naturlige varianter, både snoge og kvælere...
Mvh. Christian Nielsen.
Brugeravatar
exanthematicus

Geografisk sted: nord/vest sjælland
Navn: christian nielsen

Indlægaf Wedderkopp skrevet 12. apr 2008, 17:19

virkelig tamt efter hvor stort det var blæst op.. ca 1 halv gange større end hedensted..

En stor skuffelse for mig.. Og helt bestemt ikke 5 timer i bil værdigt....
Profilen er ikke længere i brug!!
Wedderkopp

Indlægaf AllanRiis skrevet 12. apr 2008, 18:41

Hvorfor var det tamt ?

du må da ha haft nogle forventninger du er blevet skuffet over ikke blev opfyldt?

Jeg har bedt et par stykke om at tage nogle billeder der nede fra glæder mig også til at se og høre lidt mere om den end bare den var tam...

Det lyder ikke helt på det du siger som om du har fået det hele af se ?
de hal tegninger jeg har set synes jeg det ser ok stort ud...

Der er da nogle klart store fordele ved denne messe som man ikke kan på hamm... for os som gerne vil sælge dyr er det muligt at booke borde online så man er fri for at skulle tage helt til hamm messen før man har tænkt sig at sælge...
Mvh.

Allan Riis
www.snake-zone.com
Brugeravatar
AllanRiis
Site Admin

Geografisk sted: Valby
Navn: Allan Riis

Indlægaf thb skrevet 12. apr 2008, 22:31

Jeg må indrømme at jeg også var yderst skuffet.

40% eller flere af bordene stod tomme, og da jeg var færdig med at se det hele på ca. halv anden time, så havde jeg følelsen af der måtte være noget man havde misset, for så lidt kunne der ikke være.

Snakkede med nogle folk dernede der sagde at folkene bag Hamm og den store messe i Østrig havde sagt til større avlere at de ikke længere var velkomne hvis de viste sig på Rheda.. Men om det er en and, det ved jeg ikke...

Ud fra hvem der var der og antallet af borde med navn som stod tomme så kan det sagtens passe.
Bendtsen
Brugeravatar
thb

Geografisk sted: KBH S.
Navn: Thomas

Indlægaf Ricky Jørgensen skrevet 12. apr 2008, 22:40

Hmm...det lyder da kedeligt, hvad med besøgende, hvordan så det ud med det ?
Fik i ellers noget spændende med hjem ?
Brugeravatar
Ricky Jørgensen
Forum Chief

Indlægaf thb skrevet 12. apr 2008, 22:43

Jeg dukkede først op 2 timer efter åbningen, men fik at vide at der max var 100 mennesker ved åbningstid...

Betydeligt mindre end på Hamm.
Bendtsen
Brugeravatar
thb

Geografisk sted: KBH S.
Navn: Thomas

Indlægaf Simon Bomholt skrevet 12. apr 2008, 23:27

den med folkene fra hamm er god nok. Kender flere der har fået truslen og som ikke kom pga det.
Udvalget var godt, dvs der var rigtigt mange sjældne ting som man normalt ikke ser på messer, men er også skuffet over antallet besøgende.
Mange kom for at se messen an, og jeg må sige at alle faciliteterne er der til det kan blive en super messe. Men Rom blev jo heller ikke bygget på en dag
Brugeravatar
Simon Bomholt
Moderator

Geografisk sted: jylland
Navn: Simon Bomholt

Indlægaf aejlersen skrevet 12. apr 2008, 23:33

Jeg havde et lille bord.
Alle de negative ting er sådan set rigtige nok. Der var mange tomme borde, der var ikke mange besøgende og ja der var dyrehandlere med vildtfangede dyr...
Når dette er sagt vil jeg så også sige at servicen var langt højere for både udstillere og besøgende end hvad vi er, vandt til fra Hamm. Plads til udstillere bag bordene. Mulighed for at køre til og fra i forbindelse med opsætning og nedtagning. Høflig og venlig tone fra arrangøren og dennes hjælpere. Alt i alt et meget velorganiseret arrangement.... Der var luft og plads til faktisk at snakke med de mennesker der kom. Det var meget positivt. Jeg fik da sat ansigt på et par profilnavne... Tak for snakken de herrer og damer - det var hyggeligt. Lidt blev der også solgt og der var bestemt også mulighed for at købe rigtigt mange spændende ting syntes jeg.... Men ja det var en lidt skuffende oplevelse men tør han fortsætte kommer jeg helt sikker næste gang med en lille stand og lidt dyr. Det er et skide godt initiativ.
MVH
Asbjørn Ejlersen
Brugeravatar
aejlersen

Geografisk sted: Jylland
Navn: Asbjørn Ejlersen

Indlægaf AllanRiis skrevet 13. apr 2008, 00:23

Det kan vel have noget med at hamm messen lige har været der så der er måske ikke så mange der har vildt mange penge at lege med...

Der er jo allerede planlagt en ny messe så mon ikke han forsætter ?
Næste messe ligger i weekenden før hamm så der er måske flere der kommer der og så er der jo også nye unger der skal sælges...

og måske mindre mennesker på hamm.... ?
Mvh.

Allan Riis
www.snake-zone.com
Brugeravatar
AllanRiis
Site Admin

Geografisk sted: Valby
Navn: Allan Riis

Indlægaf Ricky Jørgensen skrevet 13. apr 2008, 00:28

Det er vel også værd at bemærke at messen blev afholdt første gang idag ?
Jeg tror der er mange der vil se den an om det kan betale sig at komme.
Hvis alle har den mening at de ikke gider kører nogle timer for at komme til messe så overlever den ikke 1 år.
Jeg syntes man bør give det en chance, det er jo et kanon alternativ til hamm.
Jeg var også lidt skeptisk og gad ikke køre derned bare for at kigge men senere på året når der er opdræt der skal sælges så er jeg ret sikker på at der bliver bestilt bord.
April måned er måske den dårligste måned at afholde messe på....det meste af det der sælges er enten vildtfanget skoddyr eller opdræt fra sidste år...så mon ikke den der kommer senere på året bliver en god messe ?
Brugeravatar
Ricky Jørgensen
Forum Chief

Indlægaf Engelke skrevet 13. apr 2008, 10:11

Vi kørte tidlig afsted så vi var der god tid for at vente i kø. Så vi parkerede 100m fra indgangen og gik direkte ind og kunne så vente inden for med omkring 60 mennesker.

For mit vedkommende var det min første udenlanske reptil messe så jeg kunne jo kun positiv overaskes :lol: . Som nævnt før virkede det godt arrangeret og der var en dejlig afslappet og hyggelig atmosfære. Der var plads mellem bordene og man kunne bevæge sig frit omkring. På ingen tidspunkt følte man sig som sild i en tønde. Der var en del borde og det fakta at der stod navne på dem bekræfter lidt at der er nogen der blev skræmt væk.

Her lidt billeder håber i bærer over med en amateur fotograf. Det plejer være kæresten der styrer linsen.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
venlig hilsen
René Engelke
Brugeravatar
Engelke

Geografisk sted: Frederiksværk
Navn: Engelke

Indlægaf ciliatus skrevet 13. apr 2008, 10:54

Øv René, ingen billeder af nogle af de dyr der ikke er lovlige i dk? :wink: :?
Mvh. Danni.
ciliatus

Geografisk sted: Falster
Navn: Danni

Indlægaf Engelke skrevet 13. apr 2008, 11:16

Så vidt jeg husker er netpython som da er en albino af i billederdne og den grønne anaconda ikke lovlig i DK. Men der var ingen gift så der må jeg skuffe.
venlig hilsen
René Engelke
Brugeravatar
Engelke

Geografisk sted: Frederiksværk
Navn: Engelke

Indlægaf markg skrevet 13. apr 2008, 11:17

ciliatus skrev:Øv René, ingen billeder af nogle af de dyr der ikke er lovlige i dk? :wink: :?

Der er da billeder af en fin grøn anakonda :wink:
Mvh
Mark Gerlow
Brugeravatar
markg

Geografisk sted: Sjælland
Navn: Mark

Indlægaf bent skrevet 14. apr 2008, 11:45

Jeg havde forventninger til en stor ,så det var lidt skuffende da jeg kom en time før og opdagede at den ikke var større.Synd at en ny messe
bliver ramt af mafiametoder (hold dig væk hvis du vil have bord på Hamm,fik historien af en ven som selv var blevet kontaktet).Arrangererne havde
ellers valgt en femstjernet udstillingshal og et imødekommende serviceniveau.Der langt overgår samtlige messer jeg har været på.

Mht dyr var der et godt udvalg af forskellige varaner og kamæleoner
Men ikke en eneste trynesnog eller sandboa han som jeg gik efter derimod fik jeg et par røde morfer dværgskægagamer med hjem.
Det var første gang jeg ser en morf af henrylawsoni. Ifølge sælger fra Nice skulle der kun være få i Europa af denne.

Synd at de har Korsbæk-tilstande i Tyskland.Hvis man kombinerede
denne messes koncept med Hamms størrelse og udvalg havde man verdens bedste messe !

Forøvrigt havde de også vorteøgler til 500euro stk.
:lol: :( :lol: Bent
bent

Geografisk sted: Vordingborg

Indlægaf jkj1909 skrevet 14. apr 2008, 16:28

Giv Tid, Giv Tid,
Hamm fik sikkert heller ikke sin størelse på enkelt "udstilling".

Jeg var også der nede og "kigge", og kvaliteten af service og omgivelser er virkelig i top,
Kvaliteten af de dyr der var tilstede var også iorden, mange sjældne dyr, fx. egernia depressa, egernia hosmerii og egernia stokesii
med tiden vil der forhåbentlig komme både flere både udstillere og besøgende,
forsæt med at besøge denne messe, så giver den forhåbentligt Hamm baghjul om er par år.
Mvh - Jan Kim - :) :)
Brugeravatar
jkj1909

Geografisk sted: Kbh.

Indlægaf Namilla skrevet 14. apr 2008, 17:17

Vores planlagte tur blev jo desværre ikke til noget, da vi ikke havde nok tilmeldte, men vi blev da også kontaktet af fyren som står bag Hamm-messerne... ingen trusler godt nok, men en hård tone, og mangel på forståelse over hvorfor vi valgte at lave en tur til Breeders...derunder en del hårde ord om netop breeders...
Tilgengæld har vi kun oplevet venlighed fra arrangøren af netop breeders expo...annonceplads på hans side osv, han lavede et banner for os osv...
Jeg håber ikke at alt for mange bliver skræmt væk, for jeg mener også at messen har potentiale til at blive god...
Vi håber da på at komme afsted næste gang...
Med Venlig Hilsen
Nadja C. Nielsen
Brugeravatar
Namilla

Geografisk sted: Aalborg
Navn: Nadja Nielsen

Indlægaf ciliatus skrevet 14. apr 2008, 21:48

Engelke skrev:Så vidt jeg husker er netpython som da er en albino af i billederdne og den grønne anaconda ikke lovlig i DK. Men der var ingen gift så der må jeg skuffe.

Hehe, det var nu mere de giftige der havde interesse, men, jeg må da indrømme at jeg ikke fik opdaget de 2 arter du nævte før nu :oops:
Mvh. Danni.
ciliatus

Indlægaf Rolf skrevet 14. apr 2008, 21:55

Super initiv...
Var der nede med et bord..der var også tomme(flok skræmt væk)
omgivelser 100%
koncept 100%
fint udvalg af spændende ting..
skal helt sikkert derned næste gang..
Hvis Vi bakker op om denne messe har der potientiale til at bliver en af de bedste..

de bedste hilsner
Rolf
Brugeravatar
Rolf

Geografisk sted: Kbh.området
Navn: Rolf

Indlægaf markg skrevet 14. apr 2008, 22:25

ciliatus skrev:
Engelke skrev:Så vidt jeg husker er netpython som da er en albino af i billederdne og den grønne anaconda ikke lovlig i DK. Men der var ingen gift så der må jeg skuffe.

Hehe, det var nu mere de giftige der havde interesse, men, jeg må da indrømme at jeg ikke fik opdaget de 2 arter du nævte før nu :oops:

Så vidt jeg ved er giftige dyr ikke tilladt og sælge på messen, med undtagelse af heloderma og furetandede slanger.
Mvh
Mark Gerlow
Brugeravatar
markg

Geografisk sted: Sjælland
Navn: Mark

Indlægaf ciliatus skrevet 14. apr 2008, 23:28

markg skrev:
ciliatus skrev:

Så vidt jeg ved er giftige dyr ikke tilladt og sælge på messen, med undtagelse af heloderma og furetandede slanger.

Okey.. Er det da ikke i Tyskland det forgår?
Troede giftslanger var lovlige der.. :?
Mvh. Danni.
ciliatus

Indlægaf Martin Høyem skrevet 15. apr 2008, 10:18

Okey.. Er det da ikke i Tyskland det forgår?
Troede giftslanger var lovlige der..

Jo det er det skam de fleste steder i Tyskland, men derfor kan arrengøren af en messe jo godt beslutte sig for at han ikke vil have at der bliver solgt disse dyr til hans arrengement :wink:
Egentligt ikke helt urimligt..... :)
Martin Høyem

Navn: ---

Tilbage til Generel debat om krybdyr og slanger